Poszerzenie stopki bocznej Yamaha TDM 900
Poszerzenie stopki bocznej do motocykla Yamaha TDM 900. Dlaczego warto wybrać nasz produkt? Poszerzenie pasuje do wszystkich roczników i wersji motocykla. Wszystkie elementy wykonane są ze stali...
Najczęściej Kupowane
Poszerzenie stopki bocznej do motocykla Yamaha TDM 900. Dlaczego warto wybrać nasz produkt? Poszerzenie pasuje do wszystkich roczników i wersji motocykla. Wszystkie elementy wykonane są ze stali...
Poszerzenie stopki bocznej do motocykli: Honda XL600V Transalp Honda XL650V Transalp Honda XL700V Transalp Honda XRV750 RD07 Africa Twin Honda CB500X Honda NX650 Dominator Honda SLR Dlaczego warto...
Kości zawieszenia powodujące zmianę wysokości motocykli Suzuki DL 650, DL 1000 (I - generacja), Kawasaki KLV 1000 o pożądaną wartość w zależności od wybranego modelu (patrz poniższą tabelę). Kości...
Regulowany wspornik szyby Aprilia ETV 1000 Caponord (roczniki 2001-2003, przedliftowe) Dzięki regulatorowi możesz zasłonić się przed wiatrem podczas jazdy na autostradzie albo poprawić wentylację w...
Zapewne żadnego motocyklisty, który miał okazję podróżować przez kilkaset kilometrów autostradą nie trzeba przekonywać, jak wielki hałas dociera do jego uszu. Łatwo można się domyślić, że długotrwałe przebywanie w hałasie nie wpływa dobrze na samopoczucie kierującego, a tym samym obniżone jest również jego bezpieczeństwo.
Szybkim i prostym rozwiązaniem jest zastosowanie zatyczek do uszu, jednak rozwiązanie to powoduje zmniejszenie nie tylko tych szkodliwych dźwięków, ale i tych, z których zdecydowanie rezygnować nie chcielibyśmy, jak na przykład sygnał dźwiękowy innego uczestnika ruchu. Co więc można w tej sytuacji zrobić?
Należy najpierw zastanowić się nad przyczyną irytujących szumów. Każdy, kto pamięta jeszcze co nieco z lekcji fizyki domyśla się, że przyczyną są tutaj zawirowania powietrza wokół kasku. Należy zatem "coś" zrobić w kierunku "opanowania" strugi powietrza, tak by skierowała się w innym kierunku niż głowa motocyklisty. Dodatkowym plusem rozwiązania tego problemu będą mniejsze opory powietrza jakie będzie musiała pokonać głowa, a zatem zmniejszą się obciążenia szyjnego odcinka kręgosłupa i mięśni szyi.
Najprostszym rozwiązaniem jest wymiana szyby na większą, jednak w tym wypadku uciążliwe stanie się z kolei powolne poruszanie się w mieście, w korku, czy na krętych górskich drogach gdzie nie ma możliwości rozwinięcia dużych prędkości. Jako alternatywę możemy tutaj wskazać możliwość zamontowania na szybę motocykla deflektora. Deflektor taki najczęściej jest regulowany, zatem gdy będziemy musieli przez jakiś czas poruszać się wolniej, możemy spowodować skierowanie całej strugi prosto na kierowcę poprawiając wentylację, przez co podróż stanie się przyjemniejsza. Z drugiej strony po podniesieniu deflektora możemy skierować powietrze 'nad głowę' przez co zmniejszy się natężenie hałasu w czasie jazdy z dużą prędkością.
Idealnym rozwiązaniem okazuje się również regulowany wspornik szyby. Regulator szyby pozwala na dokładnie to samo co deflektor - pozwala na regulację kierunku przepływu powietrza, przez co możliwe jest dostosowanie go do obecnego stylu jazdy. Plusem jest, że tutaj do tej operacji wykorzystujemy całą szybę motocykla, dlatego możemy w większym zakresie wpływać na "aerodynamikę" naszego motocykla.
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuj Więcej informacji Odrzuć