Poszerzenie stopki bocznej Yamaha TDM 900
Poszerzenie stopki bocznej do motocykla Yamaha TDM 900. Dlaczego warto wybrać nasz produkt? Poszerzenie pasuje do wszystkich roczników i wersji motocykla. Wszystkie elementy wykonane są ze stali...
Najczęściej Kupowane
Poszerzenie stopki bocznej do motocykla Yamaha TDM 900. Dlaczego warto wybrać nasz produkt? Poszerzenie pasuje do wszystkich roczników i wersji motocykla. Wszystkie elementy wykonane są ze stali...
Poszerzenie stopki bocznej do motocykli: Honda XL600V Transalp Honda XL650V Transalp Honda XL700V Transalp Honda XRV750 RD07 Africa Twin Honda CB500X Honda NX650 Dominator Honda SLR Dlaczego warto...
Kości zawieszenia powodujące zmianę wysokości motocykli Suzuki DL 650, DL 1000 (I - generacja), Kawasaki KLV 1000 o pożądaną wartość w zależności od wybranego modelu (patrz poniższą tabelę). Kości...
Regulowany wspornik szyby Aprilia ETV 1000 Caponord (roczniki 2001-2003, przedliftowe) Dzięki regulatorowi możesz zasłonić się przed wiatrem podczas jazdy na autostradzie albo poprawić wentylację w...
Gdy kupujemy motocykl patrzymy na bardzo wiele czynników. Marka, moc, czy nawet kolor to jedne z wielu decyzji przed którymi stoi osoba kupująca motocykl. Gdy już znajdziemy odpowiednią maszynę przychodzi czas na jazdę próbną. Siadamy, a tu nagle okazuje się, że siedzenie motocykla jest za wysoko dla nas.
Co zatem zrobić gdy to jest właśnie TEN motocykl? Pozostaje nam poszukać sposobów na obniżenie wysokości naszych dwóch kółek.
Świeżo upieczony motocyklista może pomyśleć, że to przecież nie jest żaden duży problem. Sięga w końcu do podnóżków, dźwignię zmiany biegów i hamulca na w zasięgu. Bardziej doświadczona osoba będzie jednak wiedziała, że sprawa nie jest taka prosta. Wycofanie motocykla, gdy sięgamy podłoża jedynie palcami może okazać się niemożliwe. Balansowanie motocyklem między samochodami w korku również nie będzie wtedy łatwe, zwłaszcza, że motocykl może wtedy stać na ‘górce’ pomiędzy koleinami po bokach. Gdy będziemy wtedy chcieli postawić stopę, może okazać się, że do podłoża brakuje nam jeszcze więcej niż zwykle. Co można z tym zrobić?
Najlepszym wyjściem będzie skierowanie naszych pierwszych kroków do autoryzowanego serwisu. Być może okaże się, że producent naszego motocykla przewidział potrzeby swoich niewysokich klientów i oferuje fabrycznie obniżone, węższe kanapy. Dodatkowo serwis może usunąć odpowiednią ilość gąbki z naszej kanapy obniżając ją w ten sposób. Czasem nawet producent oferuje gotowe części zamienne lub moto akcesoria obniżające motocykl.
Zdecydowanie należy zaznaczyć, że nie polecamy samowolnych przeróbek polegających na zmianie punktów mocowania amortyzatora lub wahacza, albo skracaniu sprężyn. Działania takie obniżają wytrzymałość zawieszenia, są zawodne i powodują ogromne niebezpieczeństwo. Nikogo chyba nie trzeba przekonywać jak bardzo niebezpieczne jest oderwanie amortyzatora w czasie jazdy po autostradzie.
Gdy uznamy, że serwis producenta nie jest w stanie nam pomóc możemy skorzystać z innych rozwiązań. Rynek aftermarketowych akcesoriów motocyklowych bogaty jest w różnorakie rozwiązania pozwalające na obniżenie naszego motocykla.
Na rynku funkcjonują firmy zajmujące się przerabianiem siedzisk motocykli zgodnie z oczekiwaniami klienta. Usługa taka polega na tym, że oddajemy naszą fabryczną kanapę, a firma przerabia ją w taki sposób, żeby spełniała nasze potrzeby i zaspokajała gusta. Tutaj wychodzi na jaw dodatkowa zaleta takiego rozwiązania. Oprócz usunięcia kilku centymetrów gąbki z kanapy możemy wybrać inne poszycie. Zmienić możemy nie tylko kolor, ale i krój, fakturę, czy nawet możemy dodać haft z własnym imieniem lub logo.
Producenci moto akcesoriów mają w swojej ofercie wymienne elementy zawieszenia pozwalające na zmianę wysokości motocykla. Wybierając je należy zwrócić uwagę na kilka ważnych cech kości. Pierwszą z nich jest materiał z jakiego wykonane są kości. Wielu producentów wykonuje swoje łączniki z aluminium, chwaląc się przy tym, że ich produkt cechuje się niezwykle niską masą. Pomijają wtedy bardzo ważny aspekt jakim jest wytrzymałość kości. Kości zawieszenia wykonane z aluminium będą miały niższą wytrzymałość niż analogiczne kości wykonane ze stali. Takich właśnie - stalowych kości powinniśmy szukać. Drugim czynnikiem ważnym przy wyborze łączników zawieszenia jest sposób zabezpieczenia antykorozyjnego. Niektórzy producenci stosują w swoich produktach lakierowanie proszkowe. Rozwiązanie to jest estetyczne, ale musimy mieć świadomość, że istnieje wtedy konieczność okresowej kontroli naszego zawieszenia. Powstałe np. od kamieni odpryski mogłyby w przyszłości przerodzić się w ogniska korozji, a te niebezpiecznie obniżają wytrzymałość kości! Drugim sposobem jest zastosowanie powłok poprzez np cynkowanie. Powłoka taka jest trwalsza, gdyż jest bardziej zespolona z chronionym materiałem i przez to jest bardziej odporna na uszkodzenia mechaniczne. Najlepiej jednak gdy kości wykonane są ze stali nierdzewnej. W takim wypadku zachowujemy ochronę antykorozyjną nawet po uszczerbieniu kawałka materiału kości np. po bardzo mocnym uderzeniu kamienia. Mamy wtedy pewność, że kości takie będą nam służyć tak długo jak cały motocykl. Trzecim nie mniej ważnym czynnikiem jest sposób budowy kości zawieszenia. Kości które swoją budową są przysłowiowo ‘proste jak budowa cepa’ cechują się większą niezawodnością, aniżeli regulowane bezstopniowo przy pomocy śruby łączniki jakie można znaleźć na aukcjach internetowych z dalekiego wschodu. Warto tutaj spojrzeć pod motocykl i zobaczyć jakie rozwiązanie zastosował producent naszego motocykla i wybrać produkt podobny w budowie. Nie bez powodu producent stosuje prosty łącznik stalowy zamiast wymyślnego umożliwiającego płynną regulację długości. Po prostu stalowy łącznik trudniej zepsuć.
Jak widać niewysocy motocykliści nie są pozostawieni sami sobie. Istnieją sposoby na bezpieczne uzyskanie niższego położenia kanapy naszego motocykla. Jak we wszystkim należy jednak zachować umiar. Nie chcemy przecież, żeby koło uderzało o błotnik na zwykłej drodze gruntowej, bo zbyt nisko ustawiliśmy swoje zawieszenie. Na stronie marki Advalp - polskiego producenta akcesoriów motocyklowych - można znaleźć kości zawieszenia do wielu popularnych motocykli. Jeśli Twój motocykl jest zbyt wysoki dla Ciebie skontaktuj się z nami - zawsze chętnie pomożemy i doradzimy.
We wpisie użyłem zmodyfikowanego zdjęcia pt. “Dutch Minibike race Lelystad” autorstwa Alex Schoots opublikowane w domenie publicznej.
Kości zawieszenia powodujące obniżenie lub...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie lub...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie lub...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie motocykla...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie motocykla...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie lub...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie lub...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie lub...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie lub...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie motocykla...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie lub...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie lub...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie motocykla...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie lub...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie motocykla...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie motocykla...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie lub...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie motocykli...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie motocykli...
Kości zawieszenia powodujące obniżenie motocykla...
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Akceptuj Więcej informacji Odrzuć